Crisis Hotline
خط تلفن بحران یک شماره تلفنی است که افراد می توانند برای دریافت مشاوره فوری تلفنی اضطراری ، معمولاً توسط داوطلبان آموزش دیده تماس بگیرند. اولین خدمات از این دست در سال 1951 در انگلیس تأسیس شد و چنین خطوط هوایی حداقل از اواسط دهه 1970 در اکثر شهرهای بزرگ جهان انگلیسی زبان وجود داشته است. در ابتدا برای کمک به کسانی که در فکر خودکشی هستند ، تنظیم شده اند ، بسیاری از آنها وظیفه خود را برای مقابله بیشتر با بحران های عاطفی گسترش داده اند. خطوط داغ مشابه برای کمک به افراد در شرایط دیگر ، از جمله تجاوز ، قلدری ، خودآزاری ، کودکان فراری ، قاچاق انسان و افرادی که به عنوان LGBTQ+ یا Intersex شناخته می شوند ، فعالیت می کنند. علیرغم اینکه خطوط هاتریس بحران رایج است ، اثربخشی آنها در کاهش خودکشی ها مشخص نیست.